miercuri, 10 iunie 2015

Batoane energizante

Zilele trecute am decis    e timpul să înerc să prepar batoane energizante în casă. Am fost foarte mulţumită de rezultat, iar piticul meu a fost încântat. Nu sunt deloc greu de preparat, nu necesită adaos de miere sau alţi îndulcitori, sunt foarte săţioase iar pentru o gustare sau chiar servite la micul dejun sunt excelente. Deja eu le-am preparat de 2 ori şi cred că o să-mi fac un obicei din asta.
Nu cred că trebuie să mai menţionez că  batoanele preparate în casă sunt mult mai sănătoase şi hrănitoare decât cele din magazine pentru că cele cumpărate este imposibil să nu aibă ele ceva conservanţi, zaharuri sau cine ştie ce alte ingrediente „ ascunse”.
 
 Ingrediente:
200 gr curmale
100 gr alune caju ( alune de pădure, nuci, migdale)
50 gr seminţe de dovleac
50 gr seminţe de floarea soarelui
100 gr caise confiate (prune, smochine)
50 gr merişoare  (stafide)
50 gr fulgi de ovăz

Mod de preparare:

Înainte de a începe să scriu reţeta acestor delicioase batoane vreau să menţionez că nu trebuie să respectaţi întocmai cantităţile precizate de mine, puteţi jongla cu acestea în funcţie de cât de tari sau moi doriţi să iasă batoanele. Cantitatea de curmale trebuie să fie mai mare deoarece acestea îndulcesc batoanele.
Se pun seminţele de dovleac şi de floarea soarelui  într-un bol acoperite de apă şi se lasă să se înmoaie 2-3 ore. După ce se înmoaie, deasupra apei se vor vedea cojile acestora care se vor arunca. Se procedează la fel şi cu restul ingredientelor. Eu am pus într-un bol curmalele, în alt bol caisele şi merişoarele iar în altul alunele caju. Este necesar ca alunele caju să se pună în apă deoarece acestea când se înmoaie elimină uleiurile care nu sunt necesare organismului. Se pun semintele şi alunele într-o tavă la cuptor pentru 7-8 minute ( sau până se usucă) iar curmalele se curăţă de coajă şi de sâmburi.
După toate aceste „procedee” se pun toate ingredientele în blender (mixerul verical , tocătorul de legume sau chiar tocate mărunt cu cuţitul) şi se blendează până se obţine  o pastă (nici prea tare dar nici foarte moale). La sfârşit se adaugă în pastă şi fulgii de ovăz. Se întinde pasta obţinută într-o tavă tapetată cu folie alimetară şi se introduce în frigider unde se lasă peste noapte. A doua zi se taie batoanele în formele dorite.
 
Se servesc la micul dejun sau ca o gustare între mese!
 
Batoanele rezistă la frigider câteva zile....nu pot  spune  dacă ţin până la o săptămână pentru că la noi s-au terminat în 3 zile!

Spor la bucătărit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu