vineri, 10 aprilie 2015

Pască fără aluat, cu stafide şi nucă de cocos

La orice sărbătoare mare, fie ca este Paşte sau Crăciun în casele noastre miroase a cozonaci, pască, prăjituri sau sarmale. Anul acesta am decis să încerc pasca fără aluat pentru că oricum mâncăm destulă cocă  de la cozonac. Am tot căutat reţete de pască fără aluat şi mai toate conţineau în amestecul  de brânză:  făină, griş sau ambele.Mi-am luat inima în dinţi şi am înlocuit făina şi grişul cu nucă de cocos.
Nu am folosit o tavă rotundă mare şi am pus aluatul în 4 tăviţe mici de prăjiturele pe care le-am primit de la sora mea.
Pasca a ieşit minunată, aromată, nu s-a lipit de tăvi iar mirosul îmbietor  răspândit în toată casa nu ne-a ajutat deloc să nu gustăm din ea.
 
Ingrediente:
 
800 gr brănză dulce
300 gr smântână
5 ouă mici sau  4 mari
200 gr stafide
10-12 linguri zahăr pudră vanilat
100 gr nucă de cocos
½ sticluţă esenţă de rom
coaja de la o lămâie
coaja de la o portocală

 
Mod de preparare:
 
Se pun stafidele într-un castron acoperite de apă şi esenţa de rom şi se lasă să se înmoaie jumătate de oră.
În alt castron se pisează bine brânza dulce pentru a nu mai avea cocoloaşe, apoi se încorporează smântâna, zahărul  şi ouăle unul câte unul. Se adaugă coaja rasă de la o lămâie şi de la o portocală apoi stafidele stoarse bine de apă şi la sfârşit se pune nuca de cocos.
Se ia o tavă cu diametrul de 26 cm( eu am pus aluatul în 4 tăviţe mici), se tapetează cu hârtie de copt, se toarnă compoziţia în ea şi se introduce în cuptorul preîncălzit la 180 de grade( foc potrivit) pentru 50-60 minute sau până se rumeneşte uşor pe deasupra.
 
Se scoate pasca din cuptor şi se lasă să se răcească apoi se scoate din hârtia de copt.
Se serveşte pudrată cu zahăr sau exact aşa cum este!
 
Paşte fericit tuturor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu