joi, 16 aprilie 2015

Cartofi dulci la cuptor, cu ghimbir şi lime

Cartofii dulci sunt foarte puţin cunoscuţi în Romania, unul dintre motivele principale fiind acela că preţul lor este unul destul de piperat în raport cu preţul cartofilor româneşti.
Totuşi, este bine de ştiut că aceşti cartofi sunt foarte sănătoşi pentru organism, sunt bogaţi în carbohidraţi complecşi, fibră dietetică, betacaroten (un nutrient echivalent vitaminei A),vitamina C şi vitamina B6. De asemenea aceştia previn numeroase boli cum ar fi: Alzheimer, Parkinson sau cancer.
Deşi cartoful este denumit „dulce”, previne diabetul ajutând la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge şi  diminuarea rezistenţei la insulină.
Concluzia este aceea că, din când în când merită să facem câte un mic efort financiar deoarece o facem pentru sănătatea noastră.
Eu gândesc în felul următor: decât sa dau banii pe pastile sau la doctori prefer să cumpăr alimente cât de cât sănătoase, mai ales pentru copilul meu şi, credeţi-mă că rezultatele se văd.
 
Ingrediente:
 
2 cartofi dulci (650gr)
1 bucăţică de ghimbir (1cm)
1 lămâie verde (lime)
1 lingură ulei
un praf de sare
 Mod de preparare:
Se curăţă cartofii de coajă şi se taie cubuleţe.Se prepară un sos din ghimbir şi coaja de lămâie rase pe răzătoarea mică, se adaugă zeama de lămâie, o lingură de ulei şi un praf de sare.

Se pun cartofii (într-un singur strat) în tava  tapetată cu hârtie de copt, se toarnă sosul peste ei  şi se amestecă bine. Se introduce tava în cuptorul preâncălzit la 180 de grade (foc potrivit) şi se lasă până se rumenesc cartofii pe ambele părţi ( 30-40 min).
Se servesc calzi!
Gustul lor se aseamănă puţin cu cel al dovleacului copt dar, în combinaţia pe care eu am făcut-o au ieşit perfecţi. Îmi pare rău că nu pot să descriu ce miros frumos au răspândit în toată casa.
Îmi propusesem să-i servim alături de o salată dar nu am mai apucat să o  prepar  pentru că au dispărut din farfurie imediat!
 
Merită să încercaţi măcar o dată!
 
Spor la bucătărit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu