miercuri, 22 octombrie 2014

Dulceaţă de dovleac

Anul acesta am preparat pentru prima oară dulceaţă de dovleac şi am fost foarte încântată de gustul şi parfumul  acesteia. Abia a treia porţie  am reuşit să o pun în borcane pentru că primelor două le-am găsit alte „întrebuinţări” J:colţunaşi cu dulceaţă de dovleac la cuptor şi clătite.
 
Ingrediente:
 
1 kg dovleac ( după ce l-am curăţat de coajă)
500 gr zahăr
coaja de la o portocală cu tot cu partea albă
zeama de la o lămâie

Mod de preparare:
Se curăţă dovleacul de coajă, se taie miezul bucăţele mici şi se pune în vasul în care fierbem dulceaţa.Peste dovleac se adaugă coaja de portocală tăiată şi ea cubuleţe, zeama de lămâie şi zahărul, se amestecă toate ingredientele apoi se lasă o oră să se odihnească .
Se fierbe dulceaţa o oră şi jumătate la foc potrivit amestecând din când în când pentru ca să nu se prindă.Se pune fierbinte în borcanele sterilizate, se pun capacele şi se păstrează peste iarnă la loc răcoros.Pentru ca borcanele să se închidă etanş , se  întorc cu susul în jos pentru 15 minute după ce capacele au fost strânse bine.
Coaja de portocală se poate înlocui cu 100 gr de portocală confiată tăiată cubuleţe.
Din aceaste ingrediente mi-au ieşit 3 borcane de 400 de grame de dulceaţă.
Spor la bucătărit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu