vineri, 25 aprilie 2014

Ruladă cu gem de gutui şi nucă


Anul acesta de Sf.Gheorghe am pregătit muuulte feluri de prăjituri pentru a sărbători onomastica fiului şi a soţului meu. Colegii soţului meu au savurat  deliciile de pe platouri, la fel şi invitaţii pe care i-am avut acasă.
Eu am fost foarte încântată că am reuşit din prima să fac ruladă (nu mai făcusem niciodată).De câte ori intenţionam să fac renunţam deoarece imi era frică de faptul că nu o să pot să o rulez dar este foarte uşor şi rezultatul este unul  spectaculos.


Ingrediente:
 
Pentru blat:
5 ouă
4 linguri zahăr tos
5 linguri făină
2 pliculeţe zahăr vanilat
un praf de sare
2 linguri apă fierbinte
 
Pentru umplutură:
 
un borcan gem de gutui (făcut de mine)
3 linguri cu vârf de nucă măcinată
 
Pentru ornat:
100 gr ciocolată
50 gr unt


Mod de preparare:

Se separă albuşurile de gălbenuşuri  iar acestea din urmă se amestecă bine cu praful de sare,  zahărul tos şi cel vanilat până se obţine o cremă spumoasă apoi se adaugă pe rând şi cele 2 linguri de apă fierbinte .
Albuşurile se bat spumă şi  se încorporează  în ele, treptat,  crema  de gălbenuşuri  apoi  făina cernută amestecând cu o paletă de jos în sus.
Se unge o tavă cu ulei,  se tapetează cu hârtie de copt , se toarnă compoziţia rezultată şi se dă la cuptorul preîncălzit la 180 de grade pentru 22-25 minute (până foaia devine aurie).



Când este gata,  se scoate blatul pe o altă hârtie de copt şi se rulează cât este fierbinte.
După ce se răceşte blatul rulat se unge cu  amestecul de  gem şi nucă  apoi se rulează la loc.


 
Eu am topit o ciocolată cu lapte şi  50 de grame de unt apoi cu o pensulă am glazurat rulada iar peste ciocolată am pus decor de ciocolată.

 
Ca de obicei eu am făcut cantitate dublă...2 rulade.

Ruladele mele au fost un succes!
Am primit cuvinte de laudă de la toţi cei care au gustat din ele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu