marți, 1 aprilie 2014

Pizza ca la mama acasă



Mama mea este o gospodină desăvârşită. Oricine gustă din mâncărurile şi prăjiturile făcute  de ea, când se ridică de la masă,  înafara faptului că se linge pe degete, are numai cuvinte de laudă la adresa preparatelor ei.
Pizza făcută de mama mea  e cea mai bună pizza din lume. Reţeta ei a fost preluată  de întreaga familie, rude, prieteni, vecini, prieteni ai prietenilor etc. etc.
Când eram acasă, sâmbăta sau duminica mama se trezea de dimineaţă şi ne pregătea faimoasa pizza, iar în timp ce ea se cocea frumos în cuptor,  mirosul  intra în camerele noastre dându-ne deşteptarea.
Bineinţeles că  reţeta a fost adaptată  vremurilor de  acum....în urmă cu 10-15 ani folosea cu totul alte ingrediente.

Tava pe care mama o foloseşte are dimensiunile  de 20/30 cm. Eu am făcut pizza într-o tavă  de 40/40 cm şi am folosit ingrediente în cantitate dublă.

 
Ingrediente:

un cubuleţ drojdie(25 gr)
un piept de pui
200 gr.caşcaval sau mozzarella
un pachet de 500 gr  legume congelate(porumb, morcov, ardei, mazăre, fasole verde)
500-600 gr făină
suc de roşii (roşii întregi în suc , pastă de tomate)
sare
piper
oregano
busuioc
boia dulce sau iute


Mod de preparare:

Se pune drojdia într-o cană cu apă călduţă să se dizolve. După ce s-a dizolvat, turnăm cana cu apă şi drojdie într-un castron, adăugăm un praf de sare, puţin zahăr şi apoi făina care, nu trebuie adăugată   toată odată. Coca trebuie să iasă nici foarte tare dar nici prea moale. După ce coca este gata, se întinde frumos cu mânuţele în tava unsă cu ulei şi tapetată cu făină. Se pune în mijlocul tăvii guguloiul de cocă şi se întinde frumos spre margini. Dacă se mai rupe pe ici,  pe colo nici o problemă, o lipiţi frumos că nu se întâmplă nimic. După ce terminaţi această operaţiune, lăsaţi tava deoparte să crească un pic coca şi treceţi  la pasul următor.

Se taie pieptul de pui fâşiuţe sau cubuleţe,  se condimentează  cu sare,piper, boia dulce şi se pune în tigaia încinsă  în care am adăugat o lingură de ulei. Se căleşte  puţin puiul şi pe o parte şi pe cealaltă, apoi se adaugă  legumele congelate direct din congelator.Se lasă pe foc până scade toată apa legumelor.



În  timp ce  legumele stau pe foc,  pregătim sosul. Puteţi folosi suc de rosii (o cană) sau o cutie de roşii în bulion sau chiar pastă de tomate.În sucul de roşii adăugaţi  sare, oregano şi busuioc apoi îl turnaţi peste aluatul din tavă. Dacă aveti pastă de tomate întindeţi 2-3 linguriţe peste aluat.Eu am avut o cutie de roşii întregi  în suc pe care le-am tocat, le-am amestecat cu sare şi oregano iar după  ce am întins sosul în tavă am pus câteva frunzuliţe de busuioc proaspăt deasupra.


Între timp,  puiul şi legumele sunt  gata. Se pun  în tavă peste sos, repartizându-le uniform.Puteţi adăuga şi măsline .




Când totul este gata,  se pune tava în cuptorul preîncălzit la 180 de grade pentru fix 20 minute.
După ce au trecut cele 20 minute se scoate tava, se presară  caşcavalul sau mozzarela rasă pe răzătoarea mare şi se  mai introduce tava  în cuptor pentru încă 10 minute.


Scoateţi din cuptor şi savuraţi delicioasa pizza cât este caldă!



Secţiune pizza:



Sfaturi:
 
 
1.Dacă doriţi să faceţi pizza într-o tavă mai mare, nu folosiţi mai multă drojdie ci adăugaţi mai multă apă. Eu, pentru tava mea cea mare am folosit 2 căni de apă ,un cubuleţ de drojdie şi 800 gr făină.
2. În loc de  legume congelate puteţi căli legume proaspete sau le puteţi adăuga chiar şi fără a fi călite.
3. Nu trebuie să folosiţi neapărat pui, puteti folosi orice aveţi prin frigider: şuncă,peşte, cârnaţi, carne de vită, orice. Dacă folosiţi şuncă,  peşte sau cârnaţi, nu trebuie călite înainte...adăugaţi peste sos carnea şi apoi legumele călite. Întodeauna se adaugă întâi carnea şi apoi legumele deoarece acestea din urmă nu mai necesită coacere iar dacă  sunt proaspete se coc imediat.



Vă doresc poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu