luni, 22 septembrie 2014

Brioşe cu dovlecei şi brânză dulce

Băieţelului meu îi plac foarte mult chifteluţele din dovlecei , fie ele dulci sau sărate.De fiecare dată încerc să mai adaug  reţetelor un ingredient nou pentru ca rezultatul să fie unul şi mai apetisant.
Niciodată nu prăjesc chifteluţele în ulei ( nu sunt sănătoase, mai ales pentru copii), ci le coc la cuptor şi vă asigur că sunt mult mai gustoase decât cele prăjite.
În acest weekend  m-am gândit să încerc o nouă variantă şi să le pregătesc sub formă de brioşe adăugând ş brânză dulce. Micuţul meu a fost foarte încântat de rezultat şi le-a dat brioşelor mele nota 10 spunându-mi că de acum înainte numai aşa să-i prepar chifteluţele de dovlecei.
 
Ingrediente pentru 28 de brioşe:
 
800 gr dovlecei (3 dovlecei medii)
400 gr brânză dulce
2 ouă
1 cană zahăr
5-6 linguri iaurt
2 pliculeţe zahăr vanilat
2/3 cană ulei
1 praf de copt
10 linguri cu vârf de făină
2 linguri griş

Mod de preparare:
 
Se spală dovleceii şi se dau pe răzătoarea mare cu tot pe coajă. Într-un castron se amestecă ouăle cu zahărul tos  şi zahărul vanilat, se adaugă uleiul apoi brânza dulce, iaurtul, praful de copt şi dovleceii storşi de zeamă. La sfărşit se pun  grişul şi  făina treptat, omogenizând compoziţia. Se unge tava de brioşe cu ulei, se tapetează cu făina apoi se umplu formele de brioşe cu aluat. Se pune tava în cuptorul preîncălzit la 180 de grade pentru 30 de minute sau până ce brioşele devin aurii. Se scoate tava din cuptor, se răstoarnă brioşele, se lasă să se răcească şi se servesc.
Am încercat să pun brioşele în hârtie de copt şi apoi în formele din tavă dar după ce le-am scos din cuptor nu am mai putut să dezlipesc hârtia deoarece compoziţia este totuşi moale şi se lua hârtia cu tot cu cocă, de aceea am ales varianta cu tava unsă cu ulei şi tapetă cu făină.
Vă doresc  spor la bucătărit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu