marți, 10 februarie 2015

Budincă de morcovi

Am găsit de mult această reţetă printr-o revistă ( nici nu mai ştiu care ) şi zilele trecute mi-am amintt de ea.Nu mai ştiu dacă acolo erau aceleaşi cantităţi sau dacă am omis din ingrediente, ceea ce pot să vă spun este că budinca a ieţit delicioasă.Are un gust dulceag combinat cu cel de nucşoară şi cu cel al piperului.Minunată budinca mea !
 
Ingrediente pentru 3 budinci în vase de ceramică mici şi rotunde:
400 gr morcovi ( 4 morcovi medii )
1 ţelină medie
2 ouă
1 ceapă  albă
4 linguri smântână  pentru gătit
1-2 linguri  unt
1 legatură pătrunjel
nucşoară
sare
piper
pesmet pentru tapetat castronaşele
 
Mod de preparare:
Se spală morcovii şi ţelina, se curăţă de coajă şi se dau pe răzătoarea mare.Ceapa se curătă şi ea  de coajă, se toacă mărunt şi se căleşte cu o lingură de unt pentru 2 minute apoi se adaugă morcovii şi ţelina care se mai lasă încă 2 minute.Se toarnă în amestecul din cratiţă jumătate de pahar de apă , sare şi piper apoi se pune capacul  şi se lasă pe foc până se evaporă apa iar rădăcinoasele devin moi.Se lasă morcovii să se racească. Ouăle se bat într- un castron cu smântâna  şi pătrunjelul tocat,un pref de nucşoară, sare şi piper apoi se adaugă morcovii răciţi.
Se ung formele cu unt şi se tapetează cu pesmet, se toarnă compoziţia în ele apoi se pun pe o tavă care se  introduce în cuptorul preîncălzit la 180 de grade pentru 35- 40 minute sau până  se rumeneşte deasupra.
 
Se scoate budinca din cuptor şi se serveşte călduţă!
 
Poftă  bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu