joi, 12 februarie 2015

Cornuri cu gem

Într-una din zilele când am avut chef să petrec mai mult timp în bucătărie, am pregătit aceste delicioase cornuri cu gem.Am fost foarte încântată de rezultat şi cu siguranţă o să mai repet experienţa.
Ingrediente:
500 gr făină
2 ouă
150 ml lapte
25 gr drojdie ( 1 cub mic )
5 linguri zahăr
50 gr unt sau margarină
coaja de la o lămâie
2 gălbenuşuri pentr uns cornurile
gem pentru umplutură

Mod de preparare:
 
Laptele se încălzeşte foarte puţin şi se pune în el drojdia să se dizolve.
Într-un castron se amestecă  făina împreună cu zahărul, coaja de lămâie şi un praf de sare apoi se adaugă untul  sau margarina la temperatura camerei,  cele 2 ouă întregi şi se frământă bine aluatul.
Se adaugă şi laptele cu drojdia şi se omogenizează compoziţia.Aluatul obţinut trebuie să se dezlepească de pe pereţii castronului.Dacă mai este nevoie mai puteţi adăuga făină.
Se acoperă castronul cu o cârpă curată şi se lasă pentru o oră să crească la loc călduţ.
După ce coca şi-a dublat volumul se formează 2-3 bile din ea apoi fiecare din ele  se întinde sub formă de cerc  pe masa tapetată cu făină . Cercurile se împart în câte triunghiuri doreşte fiecare( depinde de cât de mari doriţi să fie cornurile). Se umple fiecare triunghi cu gem la capătul mai lat ( eu am folosit 2 borcane de 400 gr de gem de gutui), apoi se rulează.Pentru ca gemul să nu iasă pe la capete eu am îndoit capetele şi totul a ieşit bine.


Se pun cornurile în tava unsă cu ulei şi tapetată cu făină sau hârtie de copt şi se mai lasă jumătate de oră să crească apoi se ung cu gălbenuş de ou amestecat cu o lingură de lapte.Se  introduce tava în cuptorul preîncălzit la 180 de grade  pentru 25-30 minute .
Se scot cornurile pufoase din cuptor şi  cine doreşte le poate pudra cu zahăr.Noi le-am mânca asa.

Spor la bucătărit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu