duminică, 1 februarie 2015

Salată cu sfeclă roşie, morcov, ţelină şi măr

 Salata de sfeclă roşie este o salată săţioasă, gustoasă şi mai ales sănătoasă. În antimpul rece, şi nu numai, salata de sfeclă roşie se poate prepara împreună cu alte rădăcinoase adăugând şi mere.Această salată se poate prepara în diferite moduri:crudă, dată pe răzătoare ( cum am făcut eu ), tăiată cubuleţe, fâşii sau fiartă.
Sfecla roşie conţine vitaminele A, C, E, vitamie din complexul B şi minerale precum fier, cupru, zinc, iod, calciu şi potasiu. Ea conţine şi cea mai mare cantitate de vitamina K conţinută de o legumă.
Sfecla reglează activitatea cardiacă, combate apartiţia celulelor canceroase, stimulează producţia de celule roşii şi este un stimulent excelent pentru sistemul imunitar, având capacitatea de a curăţa de toxine, bacterii şi virusuri, organismul.
Anul acesta am consumat foooarte multă sfeclă roşie în diferite moduri. Am făcut acest lucru pentru a fi un exemplu pentru baiatul meu şi pentru a reuşi să-l fac şi pe el să mănânce. Am reuşit!Consumăm sfeclă roşie aproape zilnic ( în cantităţi moderate), dar eu sunt mulţumită.
Iată şi reţeta salatei pe care noi o savurăm de 3 ori pe săptămână.

Ingrediente pentru 2 porţii:
 
1 sfeclă mică ( 100-140 gr)
2 morcovi medii
1 ţelină mică sau jumătate medie
2 mere
zeama de la o jumătate de lămâie
jumătate legătură de pătrunjel
 
Mod de preparare:
 
Se spală legumele şi merele, se curăţă de coajă apoi se dau pe răzătoarea mare.Simplu şi rapid!
Se pun într-un castron, se adaugă zeama de lămâie şi pătrunjelul tocat mărunt.
Salata este gata şi poate fi servită!
Noi o servim cu jumătate de oră înainte de masa de prânz.
Incercaţi şi voi !
 
 
Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu