marți, 24 martie 2015

Maioneză din conopidă (de post)

După părerea mea o astfel de maioneză este mult, mult, mult, de o mie de ori mai sănătoasă decât o maioneză preparată din ouă şi ulei.
Să nu vă speriaţi că trebuie să folosiţi turmeric.Turmericul este un condiment originar din India care are un gust iute amărui.
Se foloseşte la foarte multe mâncăruri, este un excelent medicament şi deasemenea este bun pentru colorarea diferitelor preparate cum ar fi: maioneza, omleta, curry-ul, ciorbe,marinat carne etc.La gătit, acesta se foloseţte în cantităţi destul de mici deoarece are o aromă pătrunzătoare.
Turmericul creşte capacitatea ficatului de a elimina toxinele, are proprietăţi antibiotice, antivirale, calmează tusea, durerea în gât plus foarte multe alte proprietăţi.
 
Ingrediente pentru 3 căni cu maioneză ( poate şi mai mult):
 
600 gr conopidă fiartă (2 căni)
½  cană seminţe de floarea soarelui
2 linguriţe muştar  Dijon
1 vârf de linguriţă turmeric pentru culoare
zeamă de lămâie
sare
ulei (opţional)
 
 Mod de preparare:
Se pun seminţele de floarea soarelui într-un castron acoperite cu apă pentru a se hidrata.Se lasă cel puţin 4 ore, eu le-am lăsat peste noapte.A doua zi, se ridicaseră la suprafaţă mici cojiiţe de la seminţe pe care le-am aruncat ( umpleam castronelul cu apă, ele se ridicau la suprafaţă, eu le aruncam şi tot aşa până am scăpat de toate).Se pun seminţele în blender cu 1/3 cană cu apă şi se ţin până se formează o pastă.Se adaugă  peste pasta din seminţe bucăţele din conopida fiartă, muştarul, turmericul, zeamă de lămâie şi sare după gust. Dacă amestecul obţinut vi se pare prea tare, mai puteţi adăuga apă ( câte o lingură).Se pot adăuga şi 1 sau 2 linguri de ulei vegetal sau de măsline.
 
Se poate folosi  ca ingredient  la prepararea  oricărei salate!


Spor la bucătărit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu