marți, 10 martie 2015

Tahini (pastă de susan)

Am citit de curând că susanul este considerat un adevărat super star printre alimentele medicament.
Seminţele de susan au peste 40 de beneficii pentru sănătate ( diabet, hipertensiune, depresie )  iar acesstea pot fi găsite foarte uşor pe site-urile de specialitate.
Pasta de susan este folosită mai ales în preparatele arăbeşti cum ar fi : hummus,baba ghanoush ( salată arăbească de vinete ), humus din linte roşie şi multe altele.
Ştiu că aceste preparate sunt delicioase şi,  mi-am propus  să le prepar chiar eu, iar pentru aceasta am început cu începutul: pasta de susan.
Ingrediente:
250 gr seminţe de susan
9-10 linguri de ulei de susan sau vegetal
 
Mod de preparare:
 
Seminţele de susan se pun  într-o tavă şi se coc în cuptorul preîncălzit la 180 de grade pentru 8-10 minute.Din 2 în 2 minute acestea trebuie amestecate pentru a nu se arde prea tare. Trebuie reţinut că seminţele de susan nu trebuie să-şi schimbe culoarea deoarece acestea se amărăsc. Se scot seminţele din cuptor şi se lasă să se răcească.
Pentru prepararea pastei de susan aveţi nevoie de un blender vertical sau tocător de legume electric.Eu am folosit un mixer vertical care are şi un recipient de tocat legume care este destul de mic şi a trebuit să împart cantitatea de seminţe şi ulei în 3 părţi egale dar, pasta a reuşit cu succes.
Dacă aveţi blender vertical se pun seminţele în acesta împreună cu uleiul şi se macină cate 2 minute de 3-4 ori cu menţiunea să aveţi grijă să nu se încingă blenderul prea tare ( faceţi pauze pentru a-l lăsa să se răcorească).
Dacă vi se pare că pasta este prea groasă mai puteţi adăuga ulei.
Pasta de susan se păstrează la frigider,  într-un borcan închis ermetic , până la 3 luni.
Spor la bucătărit

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu