duminică, 1 martie 2015

Prăjitură Figaro

Mi-am amintit de curând de vremurile când stateam cu părinţii iar mama pregătea această prăjitură destul de des.I-am cerut reţeta şi am trecut la „executarea” ei.Mi s-a părut foarte simplu de preparat şi deja am făcut 3 tăvi până acum.Sper să o încercaţi şi voi  (dacă nu aţi făcut-o deja până acum)!
 
Ingrediente pentru o tavă de 25/35 cm:
 
1 pachet margarină sau unt  ( 250 gr )
4 ouă mari sau 5 medii
7 linguri zahăr tos
3 linguri zahăr pudră vanilat
2 căni făină ( 300 gr )
1 praf de copt
200 gr nucă
1 borcan de 400 gr gem
coaja de la o lămâie

Mod de preparare:
 
Nuca se pune într-o tavă la cuptor pentru 5-7 minute apoi se macină mărunt.
Albuşurile se separă de gălbenuşuri, margarina la temperatura camerei se amestecă bine cu 4 linguri de zahăr tos şi 2 linguri de zahăr pudră vanilat apoi se adaugă treptat gălbenuşurile şi coaja de lămâie.În compoziţia obţinută se încorporează făina şi praful de copt .Se obţine un aluat lipicios care se întinde în tava unsă cu ulei şi tapetată cu făină sau hârtie de copt.Pentru a putea întinde aluatul mai uşor umeziţi mâinile cu apă.
Albuşurile se bat spumă cu 3 linguri de zahăr tos şi 1 lingură de zahăr pudră vanilat apoi se adaugă nucile măcinate amestecând uşor cu o spatulă de jos în sus.
Peste coca din tavă se întinde  uniform gemul ( eu am folosit de prune) apoi se pun albuşurile cu nuci.

 
Se introduce tava în cuptorul preîncălzit la 180 de grade pentru 40 de minute sau până ce prăjitura devine maronie.
Se scoate tava din cuptor, se lasă prăjitura să se răcească apoi se porţionează.


































Spor la bucătărit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu