vineri, 9 mai 2014

Budincă de orez cu mere şi zahăr ars

 
 
 
 
 

Zilele acestea i-am făcut o bucurie băieţelului meu căruia îi place la nebunie orezul cu lapte. A fost foarte încântat de budinca mea!
 
 Ingrediente:
1 l lapte
1 cană orez
1 ½  căni zahăr tos
3 ouă
2 pliculeţe zahăr vanilat
100 gr stafide
coaja rasă de la o lămâie
5-6 mere
scorţişoară
nucă măcinată
 
Mod de preparare:
 
Se spală orezul şi se pune la fiert  într-un litru de lapte.Se amestecă din când în când ca să nu se lipească orezul.Pentru ca laptele să nu dea în foc se pune deasupra vasului o lingură de lemn.După ce începe să fiarbă se adaugă o jumătate de cană de zahăr şi 2 pliculeţe de zahăr vanilat.Când începe să se umfle orezul şi mai rămâne puţin lapte în vas opriţi focul şi lăsaţi orezul să se răcească.
Aşa arată orezul după ce s-a răcit.

Se amestecă într-un castron orezul cu cele 3 ouă, coaja rasă de la o lămâie şi stafidele apoi ne ocupăm de zahărul ars.

Se pune pe foc un vas de yena cu o cană de zahăr şi se amestecă până se topeşte şi devine auriu .Cât zahărul topit este încă lichid se distribuie pe pereţii vasului şi se lasă să se răcească.
Eu am pus zahăr ars şi în 2 vase mai mici pentru fiul meu....să aibă şi el budincuţele lui.

Se taie merele cubuleţe şi se amestecă cu o linguriţă de scorţişoară şi 2-3 linguri de nucă măcinată.
Când zahărul caramelizat începe să troznească înseamnă că s-a răcit. Se pun  merele pe fundul vasului şi se dau la cuptorul preîncălzit la 180 de grade pentru 20 minute.

 
După ce merele s-au înmuiat la cuptor se scoate vasul  şi se toarnă peste mere compoziţia de orez cu lapte.Se introduce vasul în cuptor pentru încă 40 minute sau până orezul devine auriu deasupra.


Când este gata se răstoarnă pe un platou şi se serveşte rece!
Poftă bună!
























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu