joi, 1 mai 2014

Prăjitură cu griş
































Astăzi vă propun un desert însiropat şi răcoritor!

 
Ingrediente:

Pentru blat
4 ouă
8 linguri zahăr
12 linguri griş

 
Pentru sirop:

500 ml lapte
3 pliculeţe zahăr vanilat

 
Pentru ornat:

gem sau frişcă



Mod de preparare:
Se separă gălbenuşurile de albuşuri.Cele din urmă se bat spumă cu un praf de sare  iar gălbenuşurile şi zahărul  se amestecă cu mixerul  până se obţine o cremă albă.
Se adaugă grişul în gălbenuşuri apoi albuşurile amestecând cu o paletă de jos în sus.
Se pune compoziţia într-o tavă unsă cu unt şi tapetată cu griş şi se introduce în cuptorul preîncălzit la 180 de grade pentru 25 de minute. Eu am folosit o tavă de 25 cm/15 cm.
După cele 25 de minute se adaugă laptele rece în care a fost dizolvat zahărul vanilat şi se mai lasă încă 5 minute în cuptor.Când este gata opriţi cuptorul şi mai lasaţi prăjitura încă 5 minute în cuptor.

Se ornează cu frişcă sau gem.Eu am avut câteva mure congelate pe care le-am pus pe foc într-un ibric  cu 3 linguri de zahăr şi le-am lăsat să fiarbă 15 minute.
Din această compoziţie mi-au ieşit 16 bucăţi.Dacă doriţi ca prăjitura să fie mai puţin înaltă o puteţi coace într-o tavă mai mare .
Vă doresc să o savuraţi alături de cei dragi!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu