marți, 3 iunie 2014

Gem de căpşuni


Îmi place să prepar gemuri sau dulceţuri din toate fructele , să ştiu că le am acolo în cămară pentru ca,  de câte ori îmi vine câte o idee de a prepara ceva dulce să ştiu ca am pe ce să mă bazez şi să nu trebuiască să cumpăr din magazin.
Reţeta  mea de gem de căpşuni este una foarte simplă. Nu folosesc conservanţi la gemuri, dulceţuri, compoturi sau murături şi cu toate acestea ele rezistă şi câte doi ani fără probleme.
 
 Ingrediente:
2,5 kg căpşuni
800 g zahăr
zeama de la o lămâie
 
Mod de preparare:

Se spală căpşunile, se curăţă de codiţe, se pun într-un vas adânc ,se stropesc cu zeama de lămâie apoi se adaugă zahărul, se amestecă fructele, se pune vasul  la rece până se topeşte zahărul ( 2-3 ore) apoi îl punem la foc mic până ce zeama începe să scadă iar din când în când mai luăm spuma care se formează(acea spumă conţine impurităţile din zahăr).



Între timp se spală borcanele şi capacele apoi se  scufundă într-un vas cu apă care fierbe pentru a le steriliza şi se pun pe o cârpă uscată să se usuce bine.
Se pun pe o farfurie câteva picături de gem şi dacă acestea se încheagă imediat înseamnă ca gemul este gata.
Timpul de fierbere este de aproximativ  1 oră şi jumătate ( poate şi mai mult dacă este multă zeamă în vas).
După ce oprim focul se pune gemul în borcanele uscate şi aşezate pe o tavă de inox sau pe câte o coadă de cuţit, se pun capacele şi se întorc borcanele cu susul  în jos pentru 15 minute ca să se creeze  vacuum şi capacele să se închidă ermetic.
Când borcanele s-au răcit se pun în cămară şi aşteaptă iarna pentru a fi savurate!
Din 2,5 kg căpşuni mi-au ieşit 4 borcane de 400 gr cu gem.

Succes!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu