marți, 17 iunie 2014

Prăjitură cu vişine

 
 
Dintre toate fructele, vişinele sunt preferatele mele ! Se pot folosi la prăjituri în nenumărate combinaţii iar rezultatele sunt uimitoare!
Această reţetă o ştiu de la mama mea şi a fost prima prăjitură pe care am învăţat să o fac. Niciodată nu dau greş cu ea!:)

 
 
Ingrediente:
 
600 gr vişine
2 ouă
1 cană zahăr
¾ cană ulei sau 200 gr margarină
1 cană lapte
14 linguri cu vârf de făină
2 pliculeţe zahăr vanilat
1 pliculeţ praf de copt
coaja de la o lamâie

 
 

Mod de preparare:

Se spală vişinele,se curăţă de codiţe şi se scot sâmburii apoi se pun într-o sită cu 4-5 linguri de zahăr pentru 1-2 ore. După ce vişinele şi-au lăsat zeama şi s-au mai îndulcit puţin trecem la prepararea prăjiturii.
Se amestecă ouăle cu zahărul, coaja de lămâie şi zahărul vanilat, se adaugă  uleiul sau margarina topită puţin câte puţin apoi laptele şi urmează  praful de copt şi făina .Compoziţia nu trebuie să fie nici prea moale dar nici foarte tare.
Se unge tava cu ulei ( am folosit o tavă de 20/30 cm)  şi se tapetează cu făină sau hârtie de copt,  se toarnă în tavă jumătate din compoziţie,  se acoperă cu vişine apoi se pune şi restul  aluatului  care deasemenea se acoperă cu vişine aşezate frumos una lângă cealaltă.

 
 
Primul strat:
 
 

După ce am pus şi al doilea strat de aluat şi vişine:
 
 
Se pune tava în cuptorul preîncălzit la 180 de grade până ce prăjitura devine aurie sau trece testul scobitorii ( 30-40 min).
 
Se lasă să se racească,se porţionează  şi se pudrează cu zahăr apoi se serveşte cu o cafea bună sau un pahar cu lapte!
Să o savuraţi cu placere!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu